Alla inlägg under augusti 2010

Av Maria Holmström - 31 augusti 2010 20:30

Ja ni, inte vart de nån vidare sovmorgon, fast Kim började vid 12.00

Ja min morgon börja väl med lite frukost innan jag ställde mig för att diska, nu har jag kämpat med disken i 4 jävla dagar!! Och ryggen bara gnäller, men idag kände jag att jag inte orkar känna nån disk press på mig länge. Så skönt är de nu när all disk är diskad, och jag kan göra annat än de.

Min dag från 12.00 till 15.45 har bara varit seg, tittat lite på tv setat lite vid datan & bara strosa runt.

Men 15.45 börja jag laga maten som skulle vara klart till mamma & co kom på besök.

Jag bjöd dom på stuvade makaroner och köttbullar, hehe!

men de va de ända jag hade tillräckligt mycket utav, att bjuda en hel familj på mat är verkligen en tankeställare :P haha!

men dom vart nöjda med maten + kaffe & kaka. när vi fikat klart hjälpte dom mig ner med tvätten så jag kunde sätta igång en maskin innan Kim kom hem. Så de vart lixom en jätte bra teaming, när dom första maskinerna va klar skulle precis Kim komma hem!

Men jag, mamma & Peter han spela lite kort medans Richard titta på film "boog & elliot".

Så mitt i spelet ringde mammas tele, de va mäklaren som ringde för att säga att de verkar som två va intresserad av huset. Så de vart inge mer spela, för dom skulle hem.

Men ca 10 minuter efter dom åkt kom Kim hem & vi gick ner för att tvätta.


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 30 augusti 2010 20:30

Idag va de ingen speciell dag precis.

Min älskade lillebror Peter va hemma med halsont, så han kom över till mig vid 09.00 på morgonen.

Vi snacka lite innan vi satte oss för att titta på en film, de vart "farsan" En rätt skoj film!

När filmen slutat gick vi till hemköp och handlade en kladdkaka, den smaka riktigt bra ;) haha! Efter att vi smockat i oss nästan hela kladdkakan, spelade vi super mario.

Tiden gick rätt fort och klockan va ca 15.00, då Kim kom hem från sin skogskörning i skolan.

Han och brorsan snacka lite medans jag klädde på mig riktiga kläder för att åka till hälsocentralen.

Brorsan cyklade hemmåt och vi åkte ner på byn mot hälsocentralen, när vi kom in fick vi en läkare på en gång. Han slog lite på mina nerver på arm och knä, & kolla massa konstiga rörelser.

Med de sluta med att han bokade en tid till mig hos sjukgymnasten onsdag 1/9 kl: 11.00


Väl hemma slängde vi i oss en varsin hamburgare innan Kim skulle hjälpa Robban att flytta saker från 24:an (en gamal fritids lokal) till deras nya fritids lokal. Så jag åkte med ner till östra och vart dumpad hos Jenny, vi prata och roa oss medans Kim & co flytta saker.

När Kim hade hjälp kllart och de va dags att åka hem, kom han förbi och hämta mig så åkte vi hem.

Hade en trevlig dag, fast jag inte mådde så vidare (ryggvärk)!


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 29 augusti 2010 14:00

Idag åkte jag, Kim, Tobbe & hans flickvän till bollnäs för att handla lite mat!

Men innan vi åkte till Willys, gick vi in och kolla på elgeganten.

Där hitta jag en mobil som jag köpte, så nu har jag en alles egen mobil (inte nån som jag lånat utav familjen)


 


Är verkligen jätte nöjd med den, Är lite knepig med mottagningen, men de ska jag dit och säga så snart som möjligt!


Senare när vi kom hem från bollnäs, skulle Kim & Tobbe iväg till garage och fixa lite.

Så när dom åkt kom Johanna till mig :)

Vi hade ansiktsmask och snacka skit någon timme innan hon skulle hem!

Men kul hade vi, (men de är ju inge ovanligt)!


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 28 augusti 2010 15:09

Idag blir de bara vara hemma och vara sjuk :/

Va en sväng te söräng idag vid 10.30 och kolla på veteran marknad, ganska mycket plock där faktist!

Men köpte bara en tågbok till min lillebror och hjortonsylt till Kim.


 


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 27 augusti 2010 17:46

Idag vid 10.07 tog jag & Jenny Burman bussen till bollnäs för att shoppa lite på rean ;)

Lilla Melvin va med han också, men han varken syntes eller hördes eftersom han bara låg och sov :P haha!

Vart iaf mycket shoppa för mig, såhär mycket har jag aldrig i hela mitt liv handlat för, hehe!


Jag handla:

 

Leggings 159kr


2st leggings 99kr/st


   

Linne 30kr


 

Linne 30kr


 

Tröja 50kr


 

Linne 30kr


Tunika 239kr


   

Linne 69kr


Så idag vart de shopping för hela 805,95kr!

Tänk att Mia har gjort av med 800 utan att ha ångest :P haha!

Nej ni gott folk mia är riktigt stolt över sina köp :D


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 26 augusti 2010 17:15

Idag va jag & Kim till familjecentrum för koll av hjärtljud & mätning på bebis, samt blodtryck, vikt & prover på mig!


Allt såg jätte bra ut, förutom mitt blovärde som låg på 110 och minst för att det ska vara bra är 115.

Men fick åka till apoteket och beställa järn tabletter, som skulle komma hem på lördag!


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 25 augusti 2010 17:15

Idag va jag, Kim, Chrille & Johanna till bollnäs och små handla lite.

Inge riktigt viktigt va väl nå vi handla, men fiskarna va helt klart bäst!



Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 24 augusti 2010 18:16

Hejhopp, idag vart de att åka till skolan.

Kändes som jag ville prata med lärarna så fort som möjligt så dom förstod hur de ligger till!

Så 07.27 satt jag på bussen påväg te bollnäs, de kändes jätte konstigt att åka buss & se "alla" i klassen igen. Men de va trevligt, att för en gångs skull se nå anat än sjukhusets 4 vita väggar & ett handfat!

Väl framme i skolan kände man sig rätt bortkommen när de va så mycket folk runt överallt, men jag hängde på dom andra i klassen.

Efter ca 2 timmar i skolan & ha snackat med lärarna, kände jag att de va dags att åka hem. De funkar inte så länge i skolan med alla dessa trappor överallt!

Men nu fick jag de jag ville gjort iaf, lärarna vet hur sitvationen med mig ligger till, och att jag kommer till skolan när jag känner att jag orkar & stannar tills jag känner att jag måste hem.

Påväg till bussen för hemresa han jag inte längre än till max (ca 400m från skolan) då jag insåg att jag inte kommer hinna med bussen. Så jag stana till på max och käka lite inan jag fortsatte mig resa mot bussen. När jag kommit under tunneln som delar sig då en väg går till station & den andra in till stan, kolla jag på klockan och såg att jag hade lite tid på mig att kika på stan innan bussen gick. Och med regn väder vill man ju helst in i en affär och värma sig lite, gick in på daichmans (affär med skor, väskor & plånböcker). Där hitta jag en plånbok & en väska, som vart vår nya skötväska.


När jag betalat och va påväg ut kolla jag på klockan och han inte säga mer än "OJ" så vart de nästan att springa till bussen. Men med kom jag & hem, trots ovädret!

När jag kom hem packa jag om till den nya "sköt" väskan & flytta över skrot från gamla plånboken till den nya.

Sän har de inte hänt så vidare mycket, setat vid datan och klutta tills Kim kom hem. Inte för de va så socialt innan han drog till Arne och fika, men jag överlevde!

Så nu rullar dagen mäst bara på. Får väl se hur jag känner mig imorgon och så.

Vet dock att vi ska in te bollnäs (om inte jag redan är där så blir de bara kim) och handla fiskar till vårt akvarium, ska bli så spännande och se vad de blir för nå!

Men nu händer de nog inte mycket mer innan läggdags!


Tjiingeliing! <3

Ovido - Quiz & Flashcards