Alla inlägg under augusti 2010

Av Maria Holmström - 23 augusti 2010 17:45

Ja idag va de måndag för ALLA, men dock inte skola för ALLA!

Jag satt hemma till ca 10.30 då jag gick över och umgicks med Patricia, Julia & Anja. De va jätte trevligt, nog för vi inte gjorde så mycket under hela dagen. Men allt är ju bättre än att sitta hemma alles själv och inte göra nå.

klockan 13.15 kom vaktmästarn inåkandes på gården och jag förstod att de va till mig dom skulle. Eftersom jag tidigare på borgonen ringt och berättat att de är helstopp i dusch avloppet. Så dom fixa och dona ett tag, får väl hoppas att de funkar och duscha utan att de ska behöva bli översvämmning i hela badrummet.

Så gick jag tillbaka till Patricia och umgicks till Kim kom hem, för då va de dags att laga lite mat. Så gick hem och gjorde kyckllig & ris till mig, men köttbullar & ris te Kim.

Gott va de iaf! Efter matendona vi på med lite städning så de skulle se någolunda ut fast de är en massa prylar öpver allt. Men de vart riktigt bra, ska väl ner i källar nån dag och hämta upp en tom kartong som jag ska stuva ner lite grejer som jag inte andvänder.

Men när de såg som bäst ut vart de dags för lite chips och dipp!

Så vi satte oss för att glo på film & njuta av de goda! Då helt plötsligt fick vi lite sällskap av Arne som kom infarandes, (med Kim lov). Så han titta på film och hade de trevligt med oss.

Men när filmen slutat va de dags för läggdags, Arne kila hem till sig & vi plocka undan från tv-bordet innan de vart borsta tänder och hoppa i säng.


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 22 augusti 2010 20:39

Idag vart de en långdag i bollnäs, va på ett himla äventyr för att hitta minst 2 toppas som gick över magen på mig!

Va in på A&H, men hitta bara annat. På rusta hitta vi inge heller, förutom annat mög. Sän vart de Dollar & Karlssons, men där vart de ingen topp heller. Va in på Åhléns för ett sista försök, de tog en bra stund. Men tillslut hitta jag rea avdelningen :D Fick 3 toppar för 199kr, helt klart godkänt :)


Topp 1.

 


Topp 2.

 


Topp 3.

 


Så är de ju V.31+0 idag med :) <3

Och eftersom jag ionte kommer ha så mycket att göra under dagarna, kommer jag fylla i bloggens tomma dagar med mer om vad som hänt på sjukan!


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 7 augusti 2010 19:15

Idag blev de inte mycket gjort, har packat ihop lite kläder & småplock som jag ska ha med mig till västerås.

För snart bär de av, så älsklingen kan jobba lite!

BRUM BRUM!! \../<(._.)>

 


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 6 augusti 2010 19:00

Ååå, en natt i sin egen säng!

Tror fan aldrig jag mått såhär bra (och om jag har de va de länge sän, väldigt länge sän)!

Men eftersom jag bara ska ta de lungt, så blir de till och pyssla med lite små saker medans Kim får ta hand om tvätten!

Men de ska han nog klara av utan problem, han brukar trivas nere i tvätten. Så ser de iaf ut på en gammal bild i tvättstugan!

 

Så stilig & road brukar dock inte jag se ut medans sentrifugen rullar på, haha!


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 5 augusti 2010 18:45

Wiiie, HEMRESA!!

Efter en vecka, får jag äntligen åka hem :D

                     

Av Maria Holmström - 4 augusti 2010 18:45

Jippie joo, första dagen som jag fick vara ute och gå. Vilken dag, jag verkligen utnyttja varge minut att vara uppe och gå. Jag & Kim gick till cafét utanför sjukhuset, och där njöt vi av en varsin kulglass. Men jag njöt mer än vad Kim gjorde som satt & snackade med fåglarna samtidigt som han bröt av en bit av klass struten och slängde iväg till fågeln. När vi njutit klart av glassar & fåglar, börja vi vår vandring tillbaka till BB. Men vi tog vägarna förbi caféterian inne på sjukan, för att se vad dom hade att bjuda på. Där hitta vi Ragge ren som vi köpte.

När vi kom tillbaka till vårt rum (nr3) på BB, spela vi yatzy & hade de trevligt tills de va dags för sängen!


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 3 augusti 2010 20:45

Wii, idag blir det duscha och träffa barnläkaren. Fick en massa info om förtidigt födda + att vi fick komma ner till avdelning 33, och kolla hur de såg ut & va. Det va lite blandade kännslor när vi va där nere, men de va ingen skräckupplevelse, mer spännande och lärorikt!


Tjiingeliing! <3

Av Maria Holmström - 2 augusti 2010 20:45

Idag va de måndag och vi bad om att få träffa en barnläkare, som skulle snacka mer om förtidigtfödda barn. Och de skulle hon fixa till oss så fortr som möjligt!

Så vart de till och bara glo på tv idag med, eftersom jag inte får göra annat än att ligga i sängen & gå på toa.


Tjiingeliing! <3

Ovido - Quiz & Flashcards