Alla inlägg under juni 2010

Av Maria Holmström - 25 juni 2010 11:47

Glad Midsommar Alla Glada Sommar Folk :)

&

Grattis På Mig Och Älsklingen Som firar 5Månader Idag :D

 

hehe Hej Då ;) <3


Av Maria Holmström - 23 juni 2010 11:43

Oj vilka soliga dagar!

I 3 dagar har de varit 20+ & de är riktigt jobbigt..

Massa kläder för att skydda magen & dubbelt med kläder innebär dubbelt med svett... & önskar sig en dusch dubbelt så mycket ;)

Men de är trevligt att de inte regnar, men de skulle ju kunna blåsa lite iaf!

Nej nu ska jag kolla lite på tv så bebis får de lite lungt!!


Ha en toppen bra dag i solen :)

Hej Då!! <3

Av Maria Holmström - 22 juni 2010 22:15

  

Gofisen som jag saknar enormt mycket! <3<3

Av Maria Holmström - 21 juni 2010 15:15

Förlåt för att bloggen blir dåligt uppdaterad!

Älsklingens data är helt kajko.. Så de tar ca 38 minuter att komma in på fackebook, bilddagboken & bloggplatsen. Och tyvärr har inte jag tålamord te de.

Men allt är super bra med mig & magen, De lilla livet sparkar & snurrar runt i magen, och de är underbart!!

Idag har jag varit i västerås i 3dagar, igår va de bara regn och trökväder, men idag är de så varmt så de nästan inte går att vara ute!!

Men de ska väl vara så ibland antar jag :P

Nej nu ska jag fortsätta njuta :D


Hej då :)

Puss <3

Av Maria Holmström - 20 juni 2010 11:45

  

Idag åkte jag & älsklingen till svärfar! :)

Av Maria Holmström - 15 juni 2010 20:53

Hej hepp alla bloggare & bloggläsare!

Idag har jag varit på kurser i alfta på sunnangården. Började med mobipen kl: 10.00-11.46, det va mycke info, men jag hoppas att jag lärt mig nu! Vore ju inge kul om man gör fel. Men de va inte så knepigt, 3 steg som va viktigast

1. dra pennan på sin egen bricka (så pennan vet att de är jag som har den)

2. dra pennan på start när du kommit hem hos brukaren

3. dra pennan på stop innan du går från brukaren

så svårt kan de väl inte vara?! eller vad tror ni? ;) hehe!

Kl: 12.00-12.05 hade jag kurs i deligering (eller kurs va de väl inte) fick skriva på ett papper sän gå!


När jag börjat gå från sunnangården, fick jag ett sms av syrran om att hon skulle åka till edsbyn med mamma. Så jag bad dom hämta mig vid knagga så jag fick följa med me. Inne i byn skulle vi in på annas skor, richard skulle ha nya skor (eftersom han växt ur sina nya på ca 2veckor) hahahah! Så fick jag ett par sandaller som jag ska kunna jobba i, isommar. För man får inte jobba med foppa tofflor längre eftersom pennan man jobbar med ger ifrån sig stötar & kan leda till sveda & verk.

I byn hände de inte så mycket mer, va in en snabbis på leneas. Ella fick leggings & Richard fick en t-tröja! så vart de hämta Arto sän hem.

Väl hemma följde Ella med mig & hjälpte mig med tvätten! Har tvättat från 15.00-18.00 typ. Men låter de få hänga över natten! Så det är tor tvätt man packar med sig till pappa imorgon!


Nu blir de titta på ullared sän sova :)

Imorn ska jag upp 10.00 hämta tvätten & packa!

12.02 går bussen till Edsbyn & 12.55 nästa buss till PAPPA!!!

Nej nu kan jag ju inte berätta allt som händer imorn, de får ni ju läsa på bloggen imorgon ;) Ska försöka skriva blogg imorgon, (det brukar inte gå så bra på älsklingen bärbara data) heeh!


God Natt Gott Folk :)

Tjjeniixen! <3

Av Maria Holmström - 14 juni 2010 20:41

Hejjhopp!

Igår vart de ingen blogg skriven pga att jag va så himla trött när jag kom hem från Erik.

Under dagen hände de inte så mycket, jag städade & ställde massor av säckar i hallen som skulle ner till förrådet. Orkade inte bära ner dom själv då dom fick stå i hallen, hehe! Men nu ser de nogolunda ut, skulle ha diskat med de spara jag till imorgon (idag). Efter många tråkiga timma utan sällskap & någe att göra, försökte jag få tag i nån som ville roa min sega fritid. Tillslut logga jag in på msn och såg att Erik va inloggad, jag skicka och fråga vad han gjorde, och fick ett svar jag ville ha (han hade lika tråkigt som jag) hehe! Så jag kila över te han och vi glodde på två underbara filmer, "alice i underlandet" & "monster inc". Dom va bägge enormt rolig & sorglig!!

När vi tittat klart på filmerna va klockan redan 23.05 Så de va bara gå hem och slänga sig i sängen. De va gårdagen de ;)


Idag har jag varit i edsbyn från 08.15-12.00 Va på kurs om sommarjobbet, hur de är att vara vikare. Det va v'ldigt segt, men de va nyttiga saker att veta. När kursen slutade 11.05 följde jag med Sofie Östergårds hem en sväng, hon skulle packa lite sedan skulle hon till runemo te pojken sin. Så hon sa att jag kunde åka med hem! Vi åkte förbi hos morsan och hämtade bror min, han skulle följa med mig hem och hjälpa mig bära ner sakerna i förrådet. Så vi vart avsläppta vid banken för jag skulle dit och sätta in lite lösa pengar. Så gick vi förbi ica & handla smör & bröd. När vi kom hem te mig, packa vi ner allt som skulle te förrådet. När de va klart stöka jag runt lite medans brorsan spela "snood" på min data. Sän gick vi hem mot mamma, men ko inte långt innan Sandra Mickelsson stack ut huvu genom dörren och Heja. Så då vart de lite små prat där. Så kom vi hem till mamma, där satt Dominic i peters rum och väntade. Vi skratta, prata & kolla på tokiga/störda vidioklipp på nån sida. Efter ett tag vart jag hungrig & kände bara för att komma hem och ta de lugnt. Men då hade jag en liten fröken till lill syrra som ville följa med mig hem och sova hos mig inatt! så hon fick väl följa då, (bara för att jag är så snäll) hehe! När vi kom hem hit, diskade jag medans Ella roa mig så att jag skulle sköta disken ;) Så har vi glott på film tills nu ungefär, kolla på "värsta gänget 3", en små rolig film!!

Men nu kan jag bara säga att jag ska gå och lägga mig, för mina ögon bär inte mitt huvu längre.


God Natt Alla Nattugglooooor ;) Hehe!

Tjjiingeliing :D <3

Av Maria Holmström - 12 juni 2010 22:54

Regnig dag.. Uscha vilken regnig dag.. Inge annat än en regnig dag..

Idag vaknade man runt en 10.45, då gick jag & kissa & kolla ut, de regna och va alles grått, så jag hoppa ner i sängen igen. Efter att ha lega där ca 15-20 minuter, gick jag upp och gjorde mig lite frukost, fil & flingor. Så satte jag mig vid datan för att se om nån va inne. Magiskt nog va min bror inne på msn, kan ni tänka er att min bror va vaken och klockan va inte mer än 11.15 Chokad!!! Skrev lite med han och jag sa att jag skulle komma över så fort de minskat lite med vädret. klockan vart 12.00 de spöregna än, klockan vart 13.00 de spöregna fortfarande, klockan vart 13.20 då tappa mia tålamodet och gick iaf! Men som tur hade hon hjärnan med sig, så hon packa i extra kläder. För de kan ju behövas när man inte har paraply eller skor!! Regnjacka & foppatofflor, värsta höjdaren! haha.

Men fram kom jag fast lite mindre torr. Snackade med morsan, Annette, Kenneth & arto ett tag innan jag tralla ut te bror min! Så rulla dagen på, käka tacos som mat & tårta sän igår som efterrätt. Sän vart de lite musik och smink time. Så jag drog ut te bror min och glodde. Så hör man en efter en efter en efter en efter en efter en, traska ut genom dörren, sjungandes & skrattandes ner te värdshuset för att titta på the refreshments. Jag va kvar med bror till 22.00 sän gick jag hem.

Så nu blir de sova, och LÄÄNGE (hoppas jag)!


GodNatt :)

Tjjingeliing <3

Ovido - Quiz & Flashcards