Av Maria Holmström - 29 augusti 2010 14:00

Idag åkte jag, Kim, Tobbe & hans flickvän till bollnäs för att handla lite mat!

Men innan vi åkte till Willys, gick vi in och kolla på elgeganten.

Där hitta jag en mobil som jag köpte, så nu har jag en alles egen mobil (inte nån som jag lånat utav familjen)

Är verkligen jätte nöjd med den, Är lite knepig med mottagningen, men de ska jag dit och säga så snart som möjligt!

Senare när vi kom hem från bollnäs, skulle Kim & Tobbe iväg till garage och fixa lite.

Så när dom åkt kom Johanna till mig :)

Vi hade ansiktsmask och snacka skit någon timme innan hon skulle hem!

Men kul hade vi, (men de är ju inge ovanligt)!

Av Maria Holmström - 28 augusti 2010 15:09

Idag blir de bara vara hemma och vara sjuk :/

Va en sväng te söräng idag vid 10.30 och kolla på veteran marknad, ganska mycket plock där faktist!

Men köpte bara en tågbok till min lillebror och hjortonsylt till Kim.

Av Maria Holmström - 27 augusti 2010 17:46

Idag vid 10.07 tog jag & Jenny Burman bussen till bollnäs för att shoppa lite på rean ;)

Lilla Melvin va med han också, men han varken syntes eller hördes eftersom han bara låg och sov :P haha!

Vart iaf mycket shoppa för mig, såhär mycket har jag aldrig i hela mitt liv handlat för, hehe!

Jag handla:

Leggings 159kr

2st leggings 99kr/st

Linne 30kr

Tröja 50kr

Tunika 239kr

Linne 69kr

Så idag vart de shopping för hela 805,95kr!

Tänk att Mia har gjort av med 800 utan att ha ångest :P haha!

Nej ni gott folk mia är riktigt stolt över sina köp :D

Av Maria Holmström - 26 augusti 2010 17:15

Idag va jag & Kim till familjecentrum för koll av hjärtljud & mätning på bebis, samt blodtryck, vikt & prover på mig!

Allt såg jätte bra ut, förutom mitt blovärde som låg på 110 och minst för att det ska vara bra är 115.

Men fick åka till apoteket och beställa järn tabletter, som skulle komma hem på lördag!

Av Maria Holmström - 25 augusti 2010 17:15

Idag va jag, Kim, Chrille & Johanna till bollnäs och små handla lite.

Inge riktigt viktigt va väl nå vi handla, men fiskarna va helt klart bäst!

Av Maria Holmström - 24 augusti 2010 18:16

Hejhopp, idag vart de att åka till skolan.

Kändes som jag ville prata med lärarna så fort som möjligt så dom förstod hur de ligger till!

Så 07.27 satt jag på bussen påväg te bollnäs, de kändes jätte konstigt att åka buss & se "alla" i klassen igen. Men de va trevligt, att för en gångs skull se nå anat än sjukhusets 4 vita väggar & ett handfat!

Väl framme i skolan kände man sig rätt bortkommen när de va så mycket folk runt överallt, men jag hängde på dom andra i klassen.

Efter ca 2 timmar i skolan & ha snackat med lärarna, kände jag att de va dags att åka hem. De funkar inte så länge i skolan med alla dessa trappor överallt!

Men nu fick jag de jag ville gjort iaf, lärarna vet hur sitvationen med mig ligger till, och att jag kommer till skolan när jag känner att jag orkar & stannar tills jag känner att jag måste hem.

Påväg till bussen för hemresa han jag inte längre än till max (ca 400m från skolan) då jag insåg att jag inte kommer hinna med bussen. Så jag stana till på max och käka lite inan jag fortsatte mig resa mot bussen. När jag kommit under tunneln som delar sig då en väg går till station & den andra in till stan, kolla jag på klockan och såg att jag hade lite tid på mig att kika på stan innan bussen gick. Och med regn väder vill man ju helst in i en affär och värma sig lite, gick in på daichmans (affär med skor, väskor & plånböcker). Där hitta jag en plånbok & en väska, som vart vår nya skötväska.

När jag betalat och va påväg ut kolla jag på klockan och han inte säga mer än "OJ" så vart de nästan att springa till bussen. Men med kom jag & hem, trots ovädret!

När jag kom hem packa jag om till den nya "sköt" väskan & flytta över skrot från gamla plånboken till den nya.

Sän har de inte hänt så vidare mycket, setat vid datan och klutta tills Kim kom hem. Inte för de va så socialt innan han drog till Arne och fika, men jag överlevde!

Så nu rullar dagen mäst bara på. Får väl se hur jag känner mig imorgon och så.

Vet dock att vi ska in te bollnäs (om inte jag redan är där så blir de bara kim) och handla fiskar till vårt akvarium, ska bli så spännande och se vad de blir för nå!

Men nu händer de nog inte mycket mer innan läggdags!

Av Maria Holmström - 23 augusti 2010 17:45

Ja idag va de måndag för ALLA, men dock inte skola för ALLA!

Jag satt hemma till ca 10.30 då jag gick över och umgicks med Patricia, Julia & Anja. De va jätte trevligt, nog för vi inte gjorde så mycket under hela dagen. Men allt är ju bättre än att sitta hemma alles själv och inte göra nå.

klockan 13.15 kom vaktmästarn inåkandes på gården och jag förstod att de va till mig dom skulle. Eftersom jag tidigare på borgonen ringt och berättat att de är helstopp i dusch avloppet. Så dom fixa och dona ett tag, får väl hoppas att de funkar och duscha utan att de ska behöva bli översvämmning i hela badrummet.

Så gick jag tillbaka till Patricia och umgicks till Kim kom hem, för då va de dags att laga lite mat. Så gick hem och gjorde kyckllig & ris till mig, men köttbullar & ris te Kim.

Gott va de iaf! Efter matendona vi på med lite städning så de skulle se någolunda ut fast de är en massa prylar öpver allt. Men de vart riktigt bra, ska väl ner i källar nån dag och hämta upp en tom kartong som jag ska stuva ner lite grejer som jag inte andvänder.

Men när de såg som bäst ut vart de dags för lite chips och dipp!

Så vi satte oss för att glo på film & njuta av de goda! Då helt plötsligt fick vi lite sällskap av Arne som kom infarandes, (med Kim lov). Så han titta på film och hade de trevligt med oss.

Men när filmen slutat va de dags för läggdags, Arne kila hem till sig & vi plocka undan från tv-bordet innan de vart borsta tänder och hoppa i säng.

Av Maria Holmström - 22 augusti 2010 20:39

Idag vart de en långdag i bollnäs, va på ett himla äventyr för att hitta minst 2 toppas som gick över magen på mig!

Va in på A&H, men hitta bara annat. På rusta hitta vi inge heller, förutom annat mög. Sän vart de Dollar & Karlssons, men där vart de ingen topp heller. Va in på Åhléns för ett sista försök, de tog en bra stund. Men tillslut hitta jag rea avdelningen :D Fick 3 toppar för 199kr, helt klart godkänt :)

Topp 1.

Topp 2.

Topp 3.

Så är de ju V.31+0 idag med :) <3

Och eftersom jag ionte kommer ha så mycket att göra under dagarna, kommer jag fylla i bloggens tomma dagar med mer om vad som hänt på sjukan!