Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Maria Holmström - 5 juni 2010 21:45

Vecka 20
Kring vecka 20 kan mamman börja känna att bebisen rör på sig. Ibland kan man till och med se en del av rörelserna. Barnet blir ofta livligare på kvällen.
Om barnet: Ca 25 cm långt och väger 300 gram. Nästan alla foster är lika stora fram till vecka 20, efter det kan det variera mer. Ett fosterfett och tunna fina hårstrån (”lanugo-hår”) utvecklas som skyddar bebisens hud mot fostervattnet, som annars kan göra huden rynkig


 

Av Maria Holmström - 5 juni 2010 19:12

Idag har jag varit i viksjöfors på dansforum. Ställde klockan på ringning 09.00 imorse, då fick jag upp käka frukost, klädde mig & fixa håret. När jag titta på klockan va den 10.14, Jag satte på mig skorna och sprang ner till butiken, skjusen gick nämligen 10.30 När vi kom fram till viksjöfors, ställde vi upp allt som vi skulle sälja. Det kom folk efter folk efter folk, det va riktigt kul. När dagen va slut räkna vi ut att vi sålt för ca: 3000kr, mellan 12.00-16.30 HURRA HURRA!!

När jag kom hem 17.30, va de ingen hemma så jag satte mig vid datan och kolla runt lite. Vid 18.00 kom älsklingen hem, men han ska nog snart iväg och fiska. Så då hoppas jag i säng, men ska käka lite fil först!!


Hoppas ni får en trevlig kväll.

Själv ska jag lägga mig & sova!

Tjjeniixen, Natti Natti :) <3

Ovido - Quiz & Flashcards