Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Maria Holmström - 9 juni 2010 21:22

Hejjsan hoppsan!

Igår ville inte internetet funka vid kvällstid så därför vart de ingen blogg skriven. Men jag kan ju berätta att de inte hände så vidare mycket, va väl med klassen och lekte. Hade ordnat 10kamp som dom kämpa för 2lag, riktigt kul att bara titta, mycket tokerier må jag säga.


Idag vart jag väkt i panik, min syster ringde te mig 08.20 och sa att hon trodde Johanna Edvarsson svimmat utanför skolan. Jag flög ur sängen i panik satte mig vid datan gick in på www.smslandet.se och skickade iväg ett sms till Johanna där jag skrev att hon skulle höra av sig så fort som möjligt. Men när hon hörde av sig senare på dagen undra hon vafan jag menade, hon hade bara legat och sovit! Så Johanna kunde jag ju konstatera att de inte va! Och de va riktigt skönt.

Åkte till edsbyn fram och tillbaka en vända för att älsklingen, arne & micke skulle snacka betyg med en lärare. När vi kom fram va de ju student och dom palla inte, så vi åkte hem igen. Eller hem & hem men te alfta på fridas och käka mat. När vi kom hem därifrån han jag nästan bara innanför dörren så ringde Johanna Edvardsson och fråga om jag ville med till Erik Ivarssom och glo på film, och de va ju klart jag gjorde de. Så kom både syster & bror dit, de vart ju som de vart, men livet är ju inte alltid de bästa. Efter vi tittat på en film så gick vi hem för att se om älsklingen va hemma, vi hade nämligen blivit bjuden på mat, så vi skulle te mamma. Men han va ikke hemma och hans tele va dö. Jag skrev en lapp och så gick vi! När vi kommit te bron vid inerflora mötte vi på han i Robband saab, vi stanna han och fråga om han ville med och käka, och de ville han! Så han åkte te hemköp lämna bilen och kom! Vi käka panpizza, tjocka & stora bitar, älsklingen & Peter (bror) vart proppmätt efter 2 bitar, jag vart inte mätt men palla inte pilla bort skinkan på fler, så jag satsa på att käka lite mer efterrätt, hehe! Men de fans dock mycket att göra där hemma iaf, jag klippte älsklingen, (rakaparaten sluta funka på hälfen av håret) så fick ladda den, medans den ladda lacka älsklingen lill brors cykel helsvart. Så vart de punka på den så han fick laga de med efter att han klippt lite gräs. Hela dagen va full av aktiviteter. Imorgon ska vi ner te garage och hämta alla mina saker, får väl se hur mycket skrot de är, hehe!

Men nu blir de duschen sän glo på tv lite med älsklingen.


Hare gött, sussi sött :)

HejjSvejjs! <3

Ovido - Quiz & Flashcards