Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Torsdag 3 Juni 2010

Av Maria Holmström - 3 juni 2010 21:40

Fy vilken skrattretande dag. Imorse gjorde jag & älsklingen oss klara för att åka till skolan, (han va ledig och följa med mig) när vi kom dit fick vi bara veta betyg sän åka hem. Kändes så värdelöst eftersom de står på schemat att vi skulle ha lektion så pass att de bara va för mig & älsklingen att gå till familjecentrum. Men men, fick snacka lite betyg med läraren ocg sän va de 2 timmar kvar tills vi hade tid. Vi gick ner på stan en vända och kika, handla en varsin persica och några körsbär. Sän gick vi till familjecentrum och satte oss, vi fick läsa tidningar & prata för att få en timme att gå. Men som tur fick vi komma in tidigare eftersom min barnmorska set att vi redan va framme.

Väl inne fråga hon hur jag mådde och hur de kändes. Jag svara på frågorna men sa att jag va lite orolig eftersom jag känt sparkar sedan vecka 17, och nu dom senaste 3-4 dagarna inget alls. Hon sa att vi skulle lyssna på hjärtljudet, för att se. Men de slog helt normalt, och bebisen växte som den skulle, ca 20 cm lång. Fick reda på att alla prover jag gjort varit negativ, det va väldigt skönt!! Fick även väga mig så dom ska hålla koll på min viktökning under graviditeten. Så allt va bra & det känns skönt att både fått gjort ultraljud i V.17 & nu lyssnat på hjärtat i V.19 Fick ett åter besök den 13/7-kl:15.30.

När vi va klara gick vi till bussen & åkte hem. Älsklingen skulle ut och käka med sin slöjdlärare & klassen, så jag beslöt mig för att käka på pizzabagaren. Så runt 16.00, börja jag gå hemmifrån. Då vart de först apoteket & hämta ut niferex (järntabletter). Sedan träffa jag på Mamma, Ella & Richard vid salongtoppen. Dom klippte sig fina inför skolavslutningen. Slutligen gick jag hem till Elin, och där va de en massa folk, Brant, Mike, Mattsen, Marklund & Agge + Felix. Språkade ett tag sedan drog vi te pizzabagaren och käka. Det smaka riktigt gott med kebeb & pommes! Väl hemma hos Elin igen fjolla vi runt lite av allmän tråkighet. Sminka & fixa håret på varann, Det va kul & de tog tid. När vi kände oss klara med vårt fixande, tog vi brants "bil" hehe.

 

Åkte till kvarnsveden & lekte i lekparken. Men de vart tråkigt efter ett tag, Så då drog vi till Knagga & handla mjukglass! Sän vart de 2-3 varv runt rondellen, sän till hemköp, ringde älsklingen och fråga vart dom skulle fiska. Åkte dit vänta på dom, språka lite. & nu sitter jag här och berättar hur min dag varit! Allt jag vet nu är att jag haft en underbar dag & att jag ska lägga mig nu, så GOD NATT GOTT FOLK!!


Tjjeniixen :) <3

 
 
Ingen bild

Johanna

3 juni 2010 22:10

Myyyysbeebbiiisss ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Holmström - 6 december 2010 11:42


Hejsan!Välkommen till min nya blogg:   http://mammamiasgosse.bloggsida.se/   Jag har nu skaffat mig en ny blogg, som jag förstår mig mer på!Vilket innebär att jag kommer vara mera inne och skriva saker. Hoppas det låter bra för er.    ...

Av Maria Holmström - 10 november 2010 12:11

Mer bilder på mammas skrutt! <3                                                 ...

Av Maria Holmström - 31 oktober 2010 21:21

Förlåt för dålig uppdatering, dåligt med tid och internet har inte fukat som de ska. Ibland funkar de inte alls och när de väl funkar så har de bara funkat ca 3 minuter. Men efter flytten är klar nu så ska jag angagera mig mer, ja dvs så länge intern...

Av Maria Holmström - 21 september 2010 10:47

Ralph Teo Hallberg mamma & pappas gofis! Föddes den 5 september 2010 i V.33+0. Våran son har kämpat för sitt lilla liv, och klarat sig jätte bra!Varge dag har vartit ett framsteg, och igår den 20 september fick vi åka hem. Då Teo endast va ...

Av Maria Holmström - 12 september 2010 21:38

Hejhej, Johanna här :) Tänkte lägga upp lite bilder på sötnosen Teo :)           ...

Ovido - Quiz & Flashcards