Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Måndag 7 Juni 2010

Av Maria Holmström - 7 juni 2010 21:52

Haha vilken dag, den börja iaf bra. Satt på bussen påväg till skolan, tillsammans med med Marre, Frida & Linda. När vi kom fram och gått upp på lektion va de inga där, Torsten (läran) satt alles ensam och frågade om de kommer fler, men vi svara att de inte kommer komma några fler ifrån edsbyn/alfta hållet. Vi böra med snacka om kost för gamla, ungeför hur dom ska äta beroende på hur deras dag ser ut. Mycket intressant!

Efter hade vi lunch och lite eget arbete innan svenskan börja, då skulle vi diskutera filmen vi sett, "de halft dolda" hur vi nu skulle kunna diskutera den fatta jag inte eftersom ingen fatta någe av den. Men men, de vart inge diskutera iaf eftersom Rebecca hade frågorna om filmen, och hon inte va där idag! Så lektionen vart kort, vi fick gå in en och en i grupprummet bredvid och prata betyg. Så vi hann med 12.40 bussen hem.

När jag kommit hem runt 13.05, satte jag mig vid datan och kolla innan jag skulle vila lite, precis när jag setat vid datan ca 10 minuter, skicka Ulrika sms om att hon varit och kolla sina knän, och att de troligtvis va samma problem som jag hade. När jag läst smset och lagt ner telen sa de PANG i huvu, och jag kom på att 14.30 skulle jag vara på sjukhuset på ortoped motagningen för mina knän. Jag hann inte med nån buss, jag hade inga pengar på telen, älsklingen va inte hemma & jag hade bara PANIK! Skynda mig in på www.gratissms.se och blev medlem, skicka sms till älsklingen om att han skulle ringa mig så fort som möjligt.

Vid 13.56 ringde han och fråga vad de va, då fråga jag om inte han skulle kunna ringa te Micke och fråga om han kunde skjusa mig te sjukan. Efter mycket moment & krångel, satt jag i bilen påväg till bollnäs. Micke körde som en snigel hela vägen, 14.10 åkte vi från alfta 14.28 va vi framme utanför sjukan. Jag tacka för skjusen & sprang in, väl inne fick jag lik för bannat vänta tills 15.06 innan jag kom in. Och väl inne vred han på knät 2gånger och sa, "ja vi kan ju inte göra så mycket nu när du är gravid, men jag ber dig ringa efter förlossning & några månaders amning"! Så va de hem resan, missa så klart precis bussen 14.50 men jag vänta på nästa som gick 30 minuter efter, när bussen änkligen kom va jag framme på station 15.50 Då va de bara vänta på nästa buss mot edsbyn 16.20 Men hem kom jag fast de tog tid. Hemma vart de mat, som jag nänmt på facebook så vart de potatis & brunsås! Det va riktigt gått må jag säga.

Efter maten har de inte hänt nå speciellt.

Bebis håller igång som vanligt & har börja känt mer & mer hur vild den är. Tror jag känner hur den vänder sig, en knepig med härleg känsla! Jag längtar verkligen till dagen jag får hålla dig i min famn <3


Men nu blir de sängen!
NattiNatti :) <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Holmström - 6 december 2010 11:42


Hejsan!Välkommen till min nya blogg:   http://mammamiasgosse.bloggsida.se/   Jag har nu skaffat mig en ny blogg, som jag förstår mig mer på!Vilket innebär att jag kommer vara mera inne och skriva saker. Hoppas det låter bra för er.    ...

Av Maria Holmström - 10 november 2010 12:11

Mer bilder på mammas skrutt! <3                                                 ...

Av Maria Holmström - 31 oktober 2010 21:21

Förlåt för dålig uppdatering, dåligt med tid och internet har inte fukat som de ska. Ibland funkar de inte alls och när de väl funkar så har de bara funkat ca 3 minuter. Men efter flytten är klar nu så ska jag angagera mig mer, ja dvs så länge intern...

Av Maria Holmström - 21 september 2010 10:47

Ralph Teo Hallberg mamma & pappas gofis! Föddes den 5 september 2010 i V.33+0. Våran son har kämpat för sitt lilla liv, och klarat sig jätte bra!Varge dag har vartit ett framsteg, och igår den 20 september fick vi åka hem. Då Teo endast va ...

Av Maria Holmström - 12 september 2010 21:38

Hejhej, Johanna här :) Tänkte lägga upp lite bilder på sötnosen Teo :)           ...

Ovido - Quiz & Flashcards