Alla inlägg den 24 juli 2010

Av Maria Holmström - 24 juli 2010 11:31

Ringiplingidingdong.... Klockan är 06.15 & du ska upp och jobba!

Jamen visst, trodde jag på de själv eller, tog mig knapt till toan.. Knäna ville lixom bara gå av, men jag satte mig vid köksbordet gjorde ordning mig frukost ihopp om att de skulle bli bra! Men nej då, de vart bara värre. Jag gick in i tv rummet och leta fram alla papper vi fått från jobbet, jag hittade 2 nr, ett till kontoret & ett mobilt. Jag testa ringa kontoret, men dom hade bara öppet Mån-Fre. Testa mobilen, ingen som svara.
vart kan man ringa när man inte har nå nr & ca 1½ krona på mobilen...

Jag testa resursen, men då skulle man sitta och trycka på knappar & skit & då hade jag inte haft ett jävla öre kvar!

Så de va bara lägga sig i sängen och vänta på att dom skulle ringa te en, mer än så kunde jag ju inte göra. Hade jag ringt till mamma och frågar efter nr hade jag ju inte haft råd att ringa de, så mycket till alternativ hade jag dock inte!

Men klockan 07.45 ringer de på telen & de va från hemtjänsten.

Ja de va ju kanske inte en utskällning jag fick för att jag inte ringt, men en ganska skarp tillsägelse. Jag fattar bara att folk inte begriper mer, jag hade ju för fan inge nr, jag ringde ju på dom jag hade.. Men nu fick jag ju nr så jag kan ringa till nästa gång. Får väl se om man blir ut stirrad som en idiot när man kommer tillbaka på måndag!


Jag vände på kudden och somnade om, och ni vet ju att de alltid ska vara nå som stör en när man sover som bäst!! Jodå, såå klart min underbara prins som ringer vid 10.30 & säger att han åkt för två minuter sedan.. & efter de samtalen va de ju svårare att somna om, men jag försökte i ca 2 minuter så börja nästa underbara älskling, att sparka! Så de va lika bra att gå upp. Nu sitter man här och skriver ner denna skit morgon!!

Men om ca 2-3 timmar kommer älsklingen hit & då blir de fart, så vad kan man säga te sig själv?! (njuut) haha!


Tjiingeliing! <3

Ovido - Quiz & Flashcards