Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Söndag 30 Maj 2010

Av Maria Holmström - 30 maj 2010 11:17

Hej igen, nu ska jag skriva lite om stockholms resan!

Fredagen: började med att kliva upp 05.15, packa och gå ut till bilen. 06.27 gick tåget från bollnäs till stockholm. Tåg resan va lugn, hände inte så mycket alls. Men de tog 2½ timme att åka. Väl framme på stockholms tågterminal skulle mamma envist käpa ett läppsyl, vi gock runt och kolla som hastigast eftersom vi hade lite brottom. Mamma såg en liten affär med massa hudvårds produkter. Vi gick in, allt såg/va bra utam en sak. Han som jobbade där, fyfan vilken BÖG! Jag höll på dö, han kunde väl iaf snacka normalt?! Nej fy, jag fick panik och bad mamma skynda sig innan jag dog. Men de tog ju sin tid, de fans ju mycket i kvallite man fick lov att titta på. Men men, ut kom vi i ganska så bra skick. påpackade ett läppsyl för 65kr & ett nagelack för 55kr. Vi gick ut & tog en taxi dit mamma skulle, (fråga mig inte vart de va elle så, stockholm är inget för mig). Vi kom fram och mamma fick gå in i ett rum och sprata med nån gubbe i ca 2 timmar & 45 minuter, medans satt jag på en stol utanför och löste korsord & sudoku, haha! När hon pratat klart tog vi taxi till hotelet, där vi fick "nyckeln" (kortet). Vi gick in på vårt rum och fixa lite med pakningen, innan vi gick ner på kina och käka mat. efter att vi käkat, kolla vi runt i lite olika affärer.

Mamma handla:

- Klänning

- strumpor

- kjol

- linnen

- kort kofta

- läppsyl (ett ikke bögigt)

- nagelack (ett ikke bögigt)

- nagelsax för förlängda naglar

Jag handlade:

- foppatofflor

- snuttefilt med ett giraffhuvud på

Sän vart de tillbaka på hotelet, men de vara inte så länge innan vi vart sugen på glass & godis. Så vi gick ner igen och handlade varsin mjukglass & lite godis som vi dela på + en kortlek.

Sän vart de bara hotellet & spela kort till 22.00 då vi gick och la oss.


Lördagen: Jag & mamma dela säng, så natten vart lite knepig. vaknade vid 02.17, båda va kissnödig & hungrig. Gick och kissa och kröp ner i sängen igen, men jag bara låg och vred och vände på mig. Till slut fick jag nog och tog upp min yoghurt jag hade med mig, drack upp den & soma igen. vaknade vid 08.10 båda två, vi låg och drog oss ett tag innan vi gick ner för att käka frukost. Efter frukosten vart de upp på rummet och vila tills Arto ringde vid 10.50, då gick vi upp packade ihop alla våra saker och boka ut oss, (man ska vara ut bokad innan 12.00) Då gick vi till tågterminalen och låste in alla våra saker innan vi gick ner på stan igen. Gick runt och vimsade en bra stund & handlade lite mer.

Mamma handla:

- tuggume till Peter (de stod "i <3 my penis" på paketet)

- läppsyl till Ella & Rickhard (små muffins)

- en ryggkliare till Rickard (han tjatar att de kliar på ryggen hela tiden

- 3 par skor på skopungten

- bh:ar

- trosor

- byxor

- klänning

- midjeskärp

- linnen & m.m

Jag handla:

- linne

- 2par strumpbyxor

- amnings bh

- väska

- nappflaska (det står "gullunge" på den)

- mössa (står också "gullunge" på den)

- klänning/tunika

- klubba (de står "I love you" på den)

- 2par örhängen (skrivar & skiftnycklar)

Sän gick vi & käka på kina innan vi skulle till tågterminalen. innan vårt tåg gick fika vi lite. Sän va de 2½ timme resa hem till bollnäs igen. Men för att ha varit i stockholm gick de riktigt bra, att gå där!! Men inte åka taxi, jävla idioter. Dom kör då inte bra alls, sammanlagt åkte vi taxi 2gånger ca 15 minuter sammanlagt & jag höll på föda 62 gånger. Nej nå mer taxi i stockholm blir de inte. Men de va kul att få gå i affärer (fast dom hade HM i varända hörn, trodde jag gått vilse flera gånger.

Men nu är jag hemma i lilla alfta & de är bara passa på att njuta innan man ska ner till västerås ;) hehe!


Skriver blogg om dagen senare.

Tjjeniixen allihopa! :) <3

 
 
Ingen bild

Fundersam

30 maj 2010 19:21

Ursäkta men måste bara påpeka, du som själv sagt att du är bisexuell ska väl inte anklaga någon annan för att vara BÖG? Det krockar lite med din egen läggning. Dessutom brukar du själv springa runt i killkläder, raka av dig håret och bete dig som att du inte vore av det kvinnliga könet, så tycker verkligen inte att du ska yttra dig om att någon är bögig, han kanske är sån, precis som du är just som du är!

 
MiaMaria

MiaMaria

30 maj 2010 20:54

Haha, bög för mig är två olika saker kan jag säga!! Om man tycker om att packa skit (knulla en kille i röven) är kul, är de upp till personen själv. Men att fjolla te rösten, snacka så ingen kan höra vad man säger, Då borde man börja tänka på vart man igenkligen hör hemma. Är man bara ute efter att packa skit och vara bög på de viset, kan man väl vara/jobba med vad fan man vill. Men att snacka så man knappt fattar vad som sägs, är nog affär inte de bästa! Att klä sig i tjej/kill stilar är en löjlig grej att ta upp, jag klär mig bekvämt och så får andra tycka vad dom vill. Och medans vi ändå snackar om att påpeka vad folk tycker, kan ju jag få påpeka lite med. Du verkar ju inte så rätt mogen som inte ens vågar skriva vem du är! Jag har en blogg, skriver vad jag tycker, och du kan inte ens komentera med ett namn?! Shit, kom åter när du växt upp!!

http://mammasgullunge.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Holmström - 6 december 2010 11:42


Hejsan!Välkommen till min nya blogg:   http://mammamiasgosse.bloggsida.se/   Jag har nu skaffat mig en ny blogg, som jag förstår mig mer på!Vilket innebär att jag kommer vara mera inne och skriva saker. Hoppas det låter bra för er.    ...

Av Maria Holmström - 10 november 2010 12:11

Mer bilder på mammas skrutt! <3                                                 ...

Av Maria Holmström - 31 oktober 2010 21:21

Förlåt för dålig uppdatering, dåligt med tid och internet har inte fukat som de ska. Ibland funkar de inte alls och när de väl funkar så har de bara funkat ca 3 minuter. Men efter flytten är klar nu så ska jag angagera mig mer, ja dvs så länge intern...

Av Maria Holmström - 21 september 2010 10:47

Ralph Teo Hallberg mamma & pappas gofis! Föddes den 5 september 2010 i V.33+0. Våran son har kämpat för sitt lilla liv, och klarat sig jätte bra!Varge dag har vartit ett framsteg, och igår den 20 september fick vi åka hem. Då Teo endast va ...

Av Maria Holmström - 12 september 2010 21:38

Hejhej, Johanna här :) Tänkte lägga upp lite bilder på sötnosen Teo :)           ...

Ovido - Quiz & Flashcards