Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Måndag 31 Maj 2010

Av Maria Holmström - 31 maj 2010 21:13

Halloj Halloj!

Nu har man fått en hel måndag att gå undan, men fasen va grejer jag fått uppleft. Nu ska jag berätta från morgon te kväll!

Dagen börja med vanliga rutiner, kliva upp, käka nå, fixa lite. När jag va klar runt 08.25 gick jag över till Johanna, för vi skulle få skjus till skolan av Marre & Sofie. Vi stöka på lite grann där hemma, sän gick vi till hemköp för att bli upphämtad. Vi åkte direkt till sjukhuset eftersom vi skulle ha studiebesök där. Gick runt på sjukhuset, på en liten avdelning för dom som har problem med njuren/njurana. Ganska intresant, men lite för segt! När vi va klar på sjukan fick vi lunch en timma, då drog vi till ica kvantum & handlade sallad. Som vi käka på våran svenska lektion, eftersom vi bara sitter & kollar på film, gick de bra. Sän snackade vi bara lite med Torsten (lärare inom omvårdnad) innan vi fick sluta. Då åkte jag med Marre & Sofie ända till Edsbyn, eftersom jag skulle vara med Lisa.

Vi gick och käka veg burgare på hubbes, det va jätte gott :) Som efterrätt vart de glass, ännu godare hehe. Medans jag käka glass träffa vi på Jenna & Elin, språkade lite med dom. Så fick vi följa med & åka impala. De va coolt, säterna va riktigt nersuttna. Men de va en upplevelse, fast säterna inte va dom vänligaste, hehe!


Efter att vi åkt en massa vändor fram och tillbaka i lilla Edsbyn, va de dags att åka med Sofie & hämta Johanna för att bada. Sofie plockade upp mig vid hubbes & Johanna i Alfta. Så bärde bilen iväg oss till  Norrby badet, de va ju inte den finaste vägen att ta bilen till iaf, men ner kom vi. Vi klev ur bilen och vips va de nå kallt lite småblött som stack upp rakt i röven på mig, Sofie skrek och hoppa in i bilen, jag vart alles stel för jag fatta inget, Johanns som stod på samma sida som mig, sprang runt bilen och hoppa in. Där stod jag utanför bilen med min dörr öppen, då jag fatta att de sprang lösa hundar utanför, jag flög in i bilen och smällde igen dörren. jag va skräckslagen så jag grina samtidigt som de va småkul så jag skratta, Johanna & Sofie hade fullt upp med att skricka att hundarna skulle fara & flyga. Men dom va ju mer road av att vi skrek. Så vi åkte därifrån, vart dock inte nå bada där iaf. Åkte till runemo och kolla läget, men där va de massa folk som både bada & fiska. Så vi åkte tillbaka till Alfta så fick dom ta sig ett dopp i kvarnsven. 

Sän åkte vi till Lailas & köpte glass, och träffa på polacker. Haha dom va rolig dom, vi fatta inte ett dugg va dom sa & inte dom va vi sa heller, så vi skilldes åt med en vinknig (som alla fattar vad de betyder) Hehe!

Efter att vi käka klart, va de ingen som viste vart vi skulle. Allt vi viste vad att vi ville leka på en lekplats, Så vi åkte till kvernsven men de va massa folk där så vi sket i de och drog hem till mig & lekte på lekplattsen utanför där ist. Men mitt i allt kommer Johannas mamma cyklande och frågar om vi ska med och kolla på björn, så vi tar Sofies bil & Johannas mamma & hennes kompis en annan, Men inte såg vi nån björn heller. Gav upp efter ca 5 minuter, Då åkte vi hem & alla vart avlämnade där dom bodde, och nu ska jag duscha & hoppa i säng ;)


Tjjingeliing alla bloggare :)<3

 
 
Johanna

Johanna

31 maj 2010 21:51

Oj vilken dag asså! ;) haha
Måste göras om! ;)

http://J911030.bloggplatsen.se

 
MiaMaria

MiaMaria

31 maj 2010 21:53

Hahaha, skojjar du eller! En sådan upplevelse är tammefan inte varge dag man får ;) thihi, ja vissa saker va ju kuligare äön andar men men ;) heeh

http://mammasgullunge.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Holmström - 6 december 2010 11:42


Hejsan!Välkommen till min nya blogg:   http://mammamiasgosse.bloggsida.se/   Jag har nu skaffat mig en ny blogg, som jag förstår mig mer på!Vilket innebär att jag kommer vara mera inne och skriva saker. Hoppas det låter bra för er.    ...

Av Maria Holmström - 10 november 2010 12:11

Mer bilder på mammas skrutt! <3                                                 ...

Av Maria Holmström - 31 oktober 2010 21:21

Förlåt för dålig uppdatering, dåligt med tid och internet har inte fukat som de ska. Ibland funkar de inte alls och när de väl funkar så har de bara funkat ca 3 minuter. Men efter flytten är klar nu så ska jag angagera mig mer, ja dvs så länge intern...

Av Maria Holmström - 21 september 2010 10:47

Ralph Teo Hallberg mamma & pappas gofis! Föddes den 5 september 2010 i V.33+0. Våran son har kämpat för sitt lilla liv, och klarat sig jätte bra!Varge dag har vartit ett framsteg, och igår den 20 september fick vi åka hem. Då Teo endast va ...

Av Maria Holmström - 12 september 2010 21:38

Hejhej, Johanna här :) Tänkte lägga upp lite bilder på sötnosen Teo :)           ...

Ovido - Quiz & Flashcards