Alla inlägg under maj 2010

Av Maria Holmström - 22 maj 2010 18:28

Hej hallo!

Idag har det inte hänt så mycket, tiden går sakta och de har varit en lång dag. Gick till mamma runt 13.05 för att hämta en kalender, har fått så mycket att anteckna, räcker inte bara med bloggen, bilddagboken & fackebook. Vart kvar och fikade en stund innan mamma skjusa hem mig. När vi nästan va framme ringer syrran och säger att jag glömt min tele där, så hon fick cykla ner med den hihi. Så stanna hon medans jag skrev in lite olika saker i kalendern, efter ca 30 minuter fick hon lov att cykla hem för att käka, Men kom tillbaka med en matlåda till mig senare. Det va riktigt gott med sallad, fast älsklingens tacopaj såg inte så dum ut heller.


Nu har älsklingen stuckit till garage tillsammans med Crille. Så jag och syrran ska snart ut och smyga på dom, HAHA! (vi har inget bättre för oss) och dom två nötterna kommer verkligen kunna roa oss, hehe!

Nej nu ska vi gå så vi kommer fram innan dom ska dra.


Tjjeniixen! :) <3

Av Maria Holmström - 21 maj 2010 21:17

Hej igen!

Idag på torsbergs på stan gick de jätte bra. Det va mycket folk och väldigt många som kom te min "station" och ville kolla blodtryck. Men det va kul att få göra nå inte bara sitta där. Efter att ha tagit blodtryck i en timme, fick jag åka hem!

Jag hoppade av vid kyrkan i alfta för att gå te butiken och hälsa på Ulrika. Vi satt och prata mycket, innan jag massera hon. Efter de så gick jag och beställde en pizza som vi dela på. Precis när vi käka klart kom älsklingen från garage och hämta mig. Då åkte vi direkt till Molin & Sandra för att hämta skrivbort & natt bord. Efter de fick Arne tillbaka sin dammsugare, som vi lånat för att lägenheten inte skulle damma igen.

Så vart de grillad korv med bröd, och massa prat. Efter de så gick vi upp till lägenheten, där killarna spelar musik och Lisa & jag sitter vid datan och kollar runt.

Det blir väl sängen snart, för trött är jag så de bara skriker om de!

Men vi hörs väl imorgon, nå mer viktigt hinner de dock inte hända.


Tjjingeliing! :) <3

Av Maria Holmström - 21 maj 2010 08:48

Wiii, änkligen fredag :)

Och hela helgen hoppas jag blir som jag vill! Jag vill bara ta det lungt titta på film och mysa med älskling. Men känner jag han rätt kommer de aldrig inträffa, För han kan inte säga nej om nån frågar han om han ska med på nå. Sa han hinner jag nog inte se mycket av, Hehe! Men iannatfall kanske de finns nån annan som vill leka med mig och bebis? Bara ringa isf, för sitta hemma och ruttna själv, det gör jag inte!


Nu blir de, leta på lite kläder och ta bussen till skolan. Får väl se om de blir nå lyckat på stan idag. Jag kommer iaf göra bort mig minst femtioelva gånger, Haha. Sånt får man leva med!

Ha en bra dag hörs väl på bloggen senare :)


Tjjingeliing! :) <3

Av Maria Holmström - 20 maj 2010 20:32

Skolan har varit bra, det gick fort eftersom de mest vart prat om 'torsbergs på stan' som inträffar imorn. Då vi ska stå mitt i bollnäs och visa olika saker utifrån omvårdnad. Men det kommer nog gå super bra!

När vi slutat åkte vi in te stan och kika lite innan vi åkte hem. Va in på apoteket, lindex & nån sko affär. När vi va framme i alfta, vart jag och Johanna avsläppta vid ica. För Johanna hade sin cykel där sän i morse när vi skulle te bankomaten innan vi hoppa på bussen. Så gick vi upp till hemköp och handlade lite mjölk och kycklingkorv. Så va de bara hem och börja diska för att få nån plats för matlagning. Undertiden jag diskade kom Fredrik över en sväng, för att säga hej då innan han åker hem imorn och inte kommer tillbaka till alfta nå mer. Men de va en trevlig pratstund! Sedan skulle han hem och göra käk och jag skulle ut och gå en vända tillsammans med Elin & Jenna. Det va mysigt att få komma ut nu när de börjar bli så bra väder. Mötte mamma vid ica en sväng, hon lämna lite post och ett par arbetsbyxor, som jag troligtvis kommer i till somaren när jag ska jobba! Så vart de en sväng upp till kvarnsveden och doppa tårna. Kan inte påstå att det är vart i vattnet iaf! Sän skulle Elin & Jenna hem och jag skulle hem till älsklingen. Vi vek åt varsitt håll vid maxim, då jag träffa på Kenny & hans brud. Snacka lite med dom, sän sprang jag hemmåt. När jag kom hem satt älsklingen i soffan och väntade på mig. Börja göra årdning maten lite till han innan jag skulle ut och snacka med Johanna. Då fick han ta över sin egen mat.

Ute prata jag & Johanna en stund innan vi gick bort till Klang, där alla satt ute och fika. De va Patricia hennes unge, mamma & syskon & Klang hennes unge och mamma & pappa + jag & Johanna. De va himla trevlig, mycke barn och lite prat emellan! Så börja de regna och jag smet hem under tak. Nu sitter jag hemma och väntar på att älsklingen ska komma hem från garaget. Han skulle dit och fixa nå ljud i bilen, varför han tycker de känns nödvändigt vet jag inte, han kommer inte få spela nå när jag är med iaf! Och defenitift inte efter oktober. Men vill han nöja sig med de i nån månad till så får han väl gö de, bara jag slipper hörat så är jag nöjd!

Nu ska jag käka lite Fil & njuta av lugnet innan älsklingen kommer, Hehe!


HejjSvejjs! :) <3

Av Maria Holmström - 20 maj 2010 08:13

God morgon!

Inatt har jag sovit riktigt bra, trotts att jag haft en turnado i sängen (min älskling). Han har dock inte kunna ligga still men sovit väldigt tungt! Hela morgonen har jag kännt hur den vrider och sparkar inne i magen, en riktigt underbar känsla. Fast värre är de ju att hitta kläder som ska på, jag är riktigt trött på mjukisar, jeans kan jag inte ha & leggings är de ända jag andvänt i flera veckor.. Ja plånboken är liten när man kollar på dagen priser.. Snart har jag ju inte ens råd med FIL!!! Och då är livet slut, ingen överlever en dag utan fil "mumma" :)


Nej nu blir de till och rota i garderoben och se vad man finner. Sän blir de skola & bara massa plugg (eller inte) Väldigt slappt nu dom sista veckorna i skolan! Skönt som bara den, och slippa stressa!

Nä nu måste jag kila, hörs senare :)


HejjSvejjs! <3

Av Maria Holmström - 19 maj 2010 18:41

Ultraljud i gävle!



 <- Mammas Gullunge Slår

    Kullebytta!
















































Mammas Gullunge Vinkar

                  Hej Då! ->        





































 












 










 


 

























Idag va de Ondag och dags för ultraljud. Resan till gävle gick bra, stanna till på biltema så älsklingen fick handla verktyg. Sän vart de en sväng in på barnens hus och kika, men hittade inget. Klockan drog iväg och det va dag att åka bort mot sjukan, när vi nästan va framme stanna vi till på sibylla och käka. Vart en varsin hambörgar meal. Men jag tog bort hamburgan efter två tuggor och en med en benbit i. BLÄÄ! Aja, nu va man inne på sjukan och anmälningsreceptionen va stäng, men i fönstret så satte en lapp där de stod "om receptionen är obemmanad ring på förlosningens klocka". Så jag ringde på ihop om att någon skulle komma ut och fråga vad jag ville. Men inte är dom så aktiv heller, nej dom skrek rätt ut i en högtalar telefon som satt på väggen, (observera att jag vart livrädd och häll på trilla baklänges). Men jag sa vad de va jag skulle, och dom bad mig sitta ner och vänta! I väntrummet han de inte hända så mycket innan vi fick komma in. Väl inne fick jag lägga mig i sängen, och hon hävde på massa klagg på magen. Sedan förflytta dom ultraljuds aparaten runt på magen. Jag har aldrig sett ett liv vara så sprallig och envis nån gång, den slog kullebytta efter kullebytta, och små vicka på sig hela tiden. Efter mycket mätning och kortknäppande börja de lida mot sitt slut, just när hon drog sista vändan över magen börja lill plutten vinka, man såg verkligen att den tog upp handen vinka en gång ner med handen och vinka igen. Så himmla gullig, vart riktigt tårögd! När hon satt för att räkna ut vilken vecka de va fick jag dra tillbaka några dagar. Det vart nu V.17+3


Hem resan va lugn, Svängde förbi ikea handla lite små pryls & på dollar i bollnäs. Där köpte Jag en ram till 2av korten + annat skrot. När vi kom hem har de inte hänt så mycket, Lisa kom ganska precis när vi kom innanför dörren själva. Så nu sitter vi i soffan och kollar på "the biggest loser" & skriver blogg :)

Snart blir de käk, kyckling och ris!


HejjSvejjs :) <3

Av Maria Holmström - 18 maj 2010 17:30

Fyf**n, vad jag börjar tappa tålamodet för allt juat nu

känner jag!

Va till hälsocentralen, som jag så många gånger har skrivigt förr. När jag kom dit börja dom klaga över att jag va 20 minuter för sen. Men jag säger dock att deras ansvar är att förmedla mig så jag vet vad det är som innebär. Jag är 100% säker att dom sa 15.00 till mig. + att jag hade ju Johanna med mig och jag sa till henne strax efter vi gått att jag skulle få lov att ta bussen som går 13.40 för att hinna! Men hur de än va fick jag komma in, vilket jag inte käna ett dyft på. Han frågade mig vart jag hade ont, och jag svara precis som de va. Men allt jag fick som svar va "Jag tror det är barnet som växer"! Jävla sepe  doktor.. Att ingen kan ge mig ett klart svar, så jag vet vad de är jag ska passa mig för elle så. Som sagt, just nu är jag så trött på allt så skit går ut över allt och alla. Inget illa ment, men svårt att hålla sig nu när det känns såhära!


Men nu vet ni ju iaf hur de gick för mig, åthelvete med allt...

Aja, hoppas ni får en bra dag. för mig är det bara försöka se fram emot ultraljudet imorn.


HejjSvejjs!! <3

Av Maria Holmström - 18 maj 2010 12:55

Idag vart de en väldigt kort dag i skolan. Kom dit till 10.45 då vi börja 10.55 Han bara komma upp i klassrummet så sa Torsten att vi skulle åka hem och jobba. Gick och snackade med Marianne (SV-läran) om vi kunde få åka hem ist för att sitta i skolan från 11.20 - 14.45 då SV skulle börja! Och det gick bra för det va så pass många som va klar med grupparbetet. Åkte bil hem tillsammans med, Johanna Sofie & Marre! Va in på polis station en vända innan och fixa pass till Johanna. Det gick hur bra som hälst, För hon är ju så himla sööt, Hihi!


Nu sitter jag hemma och ska plugga lite innan jag ska till hälsocentralen och kolla magen! Får se vad dom hittar på för kul i magen på mig då! Kan ju iaf hoppas att det inte är någe stort problem. Börjar redan bli lite nervös..

Men nu ska jag försöka och inte tänka på det så mycket. Skriver när jag kommit hem och vet mer om mitt magproblem själv.


HejjSvejjs! <3

Ovido - Quiz & Flashcards